SP Hardenberg-Ommen gaat over de grens!

14 januari 2023

SP Hardenberg-Ommen gaat over de grens!

Foto: SP

Bestuursleden van de SP afdeling Hardenberg/ Ommen zijn vandaag in Hengelo geweest. Zij hebben de afdeling Hengelo geholpen bij de acties voor bewoners van t' Swafert. De aandacht ging uit naar de bewoners en het dienstencentrum die om financiële redenen gesloten is. Een mooie, grote, gezellige ruimte waar diverse clubs en groepen uit Hengelo gebruik van maken voor zeer uiteenlopende activiteiten. Maar helaas wil zelfs de Gemeente hier niets aan doen.

Ook was er aandacht voor de Overijsselse statenverkiezing. Kandidaat Herman Kalter, die op nummer 1 staat was aanwezig. En uiteraard wordt dan ook gepraat over de volkspetitie ' Verlaag de kosten ' . De energievoorziening is geprivatiseerd en daardoor hebben de burgers er niks over te vertellen. De SP wil de energie nationaliseren om zo weer meer zeggenschap te leggen bij gebruikers van stroom en gas.

30 SP’ers uit Hengelo en o.a. Enschede, Zwolle en Hardenberg liepen met de bewoners van het 't Swafert langs de deuren. Deze bewoners hebben groot belang bij het voortbestaan van het dienstencentrum.

Er werden veel gesprekken gevoerd, posters verdeeld en velen tekenden voor de volkspetitie.

Het was niet het ideale weer om te gaan buurten. Toch wist men droog te blijven. Na afloop genoot de groep van heerlijke broodjes en werden door Vincent Mulder bedankt en uitgezwaaid