Meldlijn hoge energierekening

9 januari 2023

Meldlijn hoge energierekening

Foto: SP

De SP is op 2 januari een speciaal Meldlijn hoge energierekening gestart. Met deze meldlijn wil de SP informatie verzamelen van mensen die de energie niet meer kunnen betalen. Daarnaast wil de SP ook weten of het ingevoerd prijsplafond voor energie voldoende is om de vaste lasten te betalen.

Ook de SP afdeling Hardenberg/ Ommen maakt zich zorgen over vele geluiden van burgers die de rekening niet meer kunnen betalen. Niet alleen burgers met een laag inkomen. Inmiddels  heeft iedereen (ook ondernemers) de rekening omhoog zien vliegen. Maar voor lang niet iedereen is dit betaalbaar. Met de invoer van het prijsplafond wil de SP weten of dit een voldoende oplossing is. Mensen kunnen telefonisch hun verhaal doen of kunnen een melding maken. Met deze meldingen wil de SP de problemen in de tweede kamer en ook de gemeenteraden  aankaarten. Ook ondernemers kunnen via deze weg de hoge energierekening melden.

Mensen die zonder deze hoge energierekening al moeite hadden met rond komen, weten nu niet meer hoe rekeningen nog te betalen. Velen worden geconfronteerd met bizarre bedragen voor iets dat iedereen nodig heeft. Het kan toch niet zo zijn dat commerciële bedrijven alsmaar rijker worden door toedoen van ons kabinet die aan de andere kant mensen letterlijk in de kou laat staan. Hoe is dit mogelijk? Het is nu inmiddels niet alleen de energierekening, maar werkelijk alles is duurder geworden. Voor mensen die het al moeilijk hadden door een laag inkomen zijn de rekeningen nu al helemaal niet meer te betalen

In de afgelopen maanden is de afdeling Hardenberg/Ommen al een aantal keren in verschillende wijken geweest voor het tekenen van de volkspetitie ‘Nationaliseer onze energie’ en te praten met mensen over de gevolgen van hoge energierekening.

Energie hoort een basisvoorziening te zijn en daar hoor je geen winst op te maken. Het is tijd dat de energie genationaliseerd wordt  zodat de energierekeningen verlagen.

Bel de MELDLIJN hoge energierekening : 088-0225005

Op werkdagen tussen 19 en 20 uur

Of meld het via deze site : doemee.sp.nl/meldlijn