Buurten in de gemeente Hardenberg

28 juli 2021

Buurten in de gemeente Hardenberg

Foto: Lisanne Oldenkamp / Foto

Regelmatig gaat de SP de buurt in. Dit doen we niet zomaar. De SP gelooft dat je met de mensen in contact moet staan om zinnige dingen te zeggen.
Politiek moet zijn met de mensen.

Als er iets niet goed gaat in de wijk waar je woont, voelen mensen zich soms machteloos. Een ander bepaalt over jouw wijk, jouw straat of jouw huis terwijl jij er woont en daar niet voor kiest. Daarom praten wij in de buurt met mensen om boven tafel te krijgen wat er speelt. Als er iets speelt, brengen we mensen samen om te kijken hoe zij samen de situatie kunnen veranderen. Want samen sta je sterk.

Laatst was de SP in Kloosterhaar, één van de dorpen in de gemeente Hardenberg. De gesprekken aan de deur leerden ons dat er best wat speelde. Natuur werd gekapt, windmolens geplaatst en een betaalbare huur- of koopwoning is niet binnen handbereik.
De mensen in Kloosterhaar hadden zich al goed verenigd, het idee samen sta je sterk is hier goed doorgedrongen. Voor ons zijn dit signalen om goed in de gaten te houden.

Dus naast een gezellig gesprek aan de deur ook een waardevol gesprek over wat er speelt in een buurt en wat wij hier als SP mee kunnen doen.

Dat is de werkwijze van de SP Hardenberg